tisdag 3 augusti 2010

Många besök på Mora lasarett!

Ja denna vecka har jag som sagt fullt upp med det ena och det andra angående bebis!
Idag har jag jobbat och ska även jobba imorgon!
Efter jobbet i morgon (onsdag) ska jag till läkaren och prata om sjukskrivning. Sedan på torsdag ska jag till speciallistmödrarvården och göra ett ultraljud och se om mitt för stora SF mått beror på en stor bebis. Annars kan det vara vattenmängden eller moderkakan som är stor.
På fredag ska jag in på Glukosbelastning och se hur mitt insulin fungerar! Pust vilken vecka!

Blir lite nervös då jag tänker tanken om det är stor bebis. 
Lea vägde trotts allt 4260g och för mig är det en stor bebis. Och när jag väntade henne så hade jag ett normalt SF mått. 
Hur stor kommer då inte denna bebis bli. 5kg?? Mer?? haha 
Tur man kan kolla upp sånt och förbereda sig. 

Mitt SF mått ligger nu på 34cm

7 kommentarer:

Nina sa...

åh glucosbelastning är så jobbigt tycker jag. men skönt när det är över då man vet att man mår bra :)
Det står inte på förräns din bebbe ska ut :D
Spännande spännande!! :)
Kram

Therese♥ sa...

Tänk om det är en jättebebis i din mage!? Hoppas allt är lugnt.

Ja, köket blir bra å det är så skönt att det är VÅRT EGET, äntligen- så länge det inte handlar om vattenskador etc =)

sandra tofält sa...

Ja undrar vad det är som gör att ditt sf-mått är så stort. Men skönt att du får veta denna vecka :)

Mitt sf-mått var 33 cm veckan innan Leah kom :p

Lisa sa...

hej gumman!

ja hade oxå HElena.. hon är bäst! är ju skönt att hon vill kolla upp dig iaf.. jag tjatade ju om att de skulle kolla upp mig HELA tiden trots att mitt låg på "normal".. var så nervös eftersom Oscar var så stor!

hoppas att veckan går bra iaf.. det är ju bara för din skull de gör allt! men jag förstår att du vill föda när bebis är redo iaf.. önskar dig lycka till med allt!!

många kramar!!

Gitte Brammås sa...

Hejsan Jessica det kanske blir en som var lika stor som dej när du föddes på 5 kilo....

Anonym sa...

oj, mitt sista sf mått innan gumman kom låg på 34 :) skönt att allting såg bra ut med bebis :) kraam

helen sa...

oj, mitt sista sf mått innan gumman kom låg på 34 :) skönt att allting såg bra ut med bebis :) gud så fort tiden går :) kraam