tisdag 17 augusti 2010

BB vistelse!

Som de flesta redan vet så fick vi åka in på BB i onsdags kväll då jag hade alldeles för mycket sammandragningar! Så i och med att jag hade så mycket sammandragningar som jag hade så hade de påbörjat inför en förlossning. Livmoderhalsen hade börjat sjunka så efter 2 dagars sängliggning så gick det tillbaka.
Så nu är allt bra så länge jag är sängliggandes. Men hur svårt är inte det, då jag har en dotter på 5år och full i energi och min kära sambo jobbar borta under veckorna. Så jag tog initiativet och åkte till min mor i Edsbyn, så nu bor vi här denna vecka.
Då man är hemma känner man att plikten kallar ju med städning, handling, tvättstugan m.m sånt som jag absolut inte får göra. Här behöver jag inte göra alla dessa saker. Men jag kan lova att jag är rastlös. 


Men vad gör man inte för bebis :D Så nu får vi hålla tummarna på att bebis kommer stanna inne i 3 veckor till. Då har jag gått 36 fulla veckor! Då räknas han/hon inte som prematurbarn, förhoppningsvis!


Beräknade även vikten när vi låg inne på BB. Vikten är nu på bebis 2400g, så barnmorskorna verkade jättelugna i och med vikten och att jag ändå gått 33 fulla veckor då, om det skulle ha satt igång. Så jag känner mig mycket lugnare av det också! 


Ha en fortsatt trevlig vecka! Kramar

6 kommentarer:

helen sa...

gud så spännande :)
allt är strålande med Lea, hon ligger och sover nöjt nu uppe på övervåningen på pappas mage så jag kan äta i lugn och ro, hon brukar ha en tendens annars och ska vara med så fort jag ska lyfta gaffeln :) Ozzy är jättelugn med henne och vill tvätta henne så fort hon gråter :) Men har inte lagt ned dem själva på golvet ännu, de tycker vi är för tidigt :) hur mår du nu med förvärkar osv? Kraam

Lisa sa...

hej gumman!

men gud vad skönt o höra att de inte gissar på sån stor bebis! kan du äntligen lugna ner dig på den fronten! skönt det :)

och vad mysigt att bli ompysslad med, det är du värd! det var ett bra drag av dig, annars hade man nog inte kunnat koppla av som du skriver!

spännande iaf..

Oscar är ett 15 timmars barn nu.. så Anders lämnar han halv sju tisdag-torsdag och sen hämtar jag kvart i tolv! jätteskönt att få sova när man ammar på nätterna..

kramar!

Nina, mamma till Hugo, Max & Vincent sa...

Min kompis fick sin dotter i v.34, vägde ca 2500 g och mådde jättebra. Dock får man ofta va på sjukhuset några veckor när dom är så pass tidiga.. mina föddes i 36+1 och räknades som prematura. tror det är från 37+0 som inte är prematur.
Men du har ju bara en bebis, så det går nog bättre än för oss, eftersom allt skulle funka med båda mina bebisar. Max åt bra, men inte Vincent.
Håller tummarna för dig!
KRAM

Lotta sa...

Men oj har du varit på BB? Bra att du vilar upp dig i Edsbyn nu!!
Absolut det tycker jag att vi ska göra :). Kommer du hem till nästa vecka? Kanske skulle ta och träffas på lekkompaniet eller nå?

Kram

helen sa...

tack, nä sant, men snart kommer man kunna vara lite lugnare å låta henne vara på golvet med honom när han fått vänja sig mer, men han är så försiktig så de ska inte vara nå problem alls. men hon är ju så liten fortfarande (6v på lö) så väntar nog tills hon är 2-3 mån och börjar bli intresserad av babygymmet eller har blivit stabilare i nacken så hon kan sitta i en babysitter :) okej, du får se till att ta de lugnt även om ja vet hur svårt de är då jag fick samma ordination iochmed blodtrycket som ständigt ökade. Jag lyssnade inte särskilt utan höll på som vanligt och hade samtidigt renoveringsstressen och de resulterade ju i havandeskapsförgiftning, hade jag legat och vilat mer kanske mitt blodtryck legat mer stabilt. Men man ska inte vara efterklok. skratt* Allt slutade ju kanon ändå, gumman kom ut frisk, hoppas du tar dig til 37+0 eller efter du också så graviditeten blir fullgången :) Kraam

Jenny sa...

Tack själv för sällskapet =) Synd bara att det inte fanns kladdkaka kvar i onsdags :P Men sen på kvällen kom jag på att jag kunde ju ha bakat en äppelpaj till er eftersom det finns en massa äpplen ute =) Men får göra det nästa gång =) Hälsa Lea från moster och hoppas vi ses snart igen!!! Puss och Kram