söndag 8 augusti 2010

Hallen!

Gjort om lite och pysslat i hallen och så här ser det ut i ena delen av hallen!
Jag håller på och pysslar lite överallt här i lägenheten nu, och det är nog första gången jag lyckas trivas så här pass bra någonsin i en lägenhet! Bilder på vårat hem kommer inom kort! Ska fixa klart det sista i veckan då jag, Lea och min mor åker på shopping tur till Gävle/Valbo eller Falun och Borlänge.
Detta beteende kallas väl bygga bo ?? :P
Det är så mysigt att få hålla på och dona på tycker jag, bara pengarna tillåter det vill säga.

Jag har  funderat mycket på vad som ska köpas innan bebis kommer och jag känner ingen stress. Kläder finns det lite smått utav och även overall. Säng finns och babysitter. Ska köpa en badbalja i veckan och bilbarnstol. Vagn tror jag att jag spar till sen. Känner inte alls någon panik över det. Kan lika gärna vänta till efter bebis kommer.

Någon som har nå tips om vad som mer behövs köpas till bebis ankomst än det som står på listan?

3 kommentarer:

Therese♥ sa...

JÄTTE FINT!!! =)

Du, såg jag er på morafestivalen igår? Jag tror minsann det, men jag va så slut å konstig i huvet efter all stress under helgen så jag vågade inte titta ordentligt- ännu mindre gå fram å säga hej!! Å nu ångrar jag mej!

helen sa...

så fint de blir :) ditt sf mått kanske inte växer så mycket mer utan magen kanske sjunker bara. Kommer du få göra nytt ul snart igen för att hålla koll pga sf måttet? Okej, tur att ni inte fick reda på det denna gång, hihi, när ni inte velat de från början. Är väl bara att ni börjar bli så nyfiken! tycker inte ni ska försöka kolla mer när ni snart är på mållinjen, tänk vilken överraskning och ligga där i värkar och inte veta vad det blir :) Har sagt till JK att jag inte vill veta nästa gång när vi (någon gång) ger Lea ett syskon. Efternamnet är ju givet då vi är gifta, så Lea Marie Källdin är hennes fullständiga namn. Marie är mitt mellannamn. Tänkte ta Lilly som min mormor hette men de lät lite konstigt i kling med Lea tycker jag. Haha, de flesta barn blir nog jobbiga till 2-3 års trotsen, men blir nog extra påtagligt när hon var så snäll innan, kanske lättare att tampas med om man haft de lite tufft hela tiden. haha. kraaam

Lotta sa...

Vad fint!! :)
Vi ska flytta till en lägenhet på hindriksheden och bo där till nästa sommar då vi antagligen kommer att köpa ett hus! :D
Vi känner att vi inte vill bo kvar i detta hus..det är inte rätt för oss.
Så lägenhet blir bra nu eftersom det blir för en kort period!

Hur är det med er? :)

Kram