torsdag 12 augusti 2010

Magen v33

Går ju in i vecka 34 imorgon (33+0)
Jag måste erkänna att jag ser väldigt liten ut från sidan, men har även kommit på att jag är nog det också.
Men då ska ni bara se den framifrån :P
Jag tycker inte om min mage framifrån, då jag har ett err rakt över magen sen jag var liten! Så jag ska vara snål och inte bjuda på ett sådant kort!

Övrigt så mår jag bra.
Foglossningarna håller i sig! Tråkigt nog så har de till och med blivit värre sedan jag vart sjukskriven! Precis som att musklerna blev förslappade och inte håller ihop mitt bäcken. Men jag är ju i full fart hela tiden tycker jag här hemma! Ner i tvättstugan och upp igen, till affären, ut och handla till bebis, leker med Lea.
Har skaffat mig ett bälte, det hjälper men inte fullt som jag hade hoppats på!
Jag kanske behöver vila mig helt! Inte gå på de höga varven. Men det är svårt när jag har en tjej här hemma med full i energi och Jonas jobbar borta mån-tors!

5 kommentarer:

sandra tofält sa...

svar: Jasså, så du/ni har kört oskyddat eller vad man säger? :p Jag vet inte om jag vågar det. Tänk om det säger poff - så är jag gravid igen. haha.

Ja p-spruta & p-stav - inte bra. så dom går bort helt för mig med. Vi har samma åsikt & tänkande när det gäller p-piller. Jag vill heller inte proppa i mig en massa hormoner. det är inte bra för kroppen & det känns inte bra heller.

Så hur gör vi Jessica? :p haha. Det slutar väl med att vi inte skyddar oss & står med 10 barn om några år. haha. inte mig emot iofs.

Ja, vi får se vad BM säger när jag träffar henne.

Du ser väldigt liten ut precis som du skriver. Men det är väl rätt skönt det med? Då slipper du en jättemage att kånka på. Jobbigt att foglossningen har blivit värre, det är så jobbigt att ha det. USCH! Du måste vila & undvika att belasta bäckenet för mycket. Hoppas att det blir bättre snart. KRAM!

Therese♥ sa...

Ser i tidigare kommentaren om oskyddat sex- så är det här med. Men vi är försiktiga. Vill INTE ha preventivmedel med hormoner never...

Tycker du har en jättefin mage! =) Tråkigt med foglossning. Hur funkar akupunkturen? Har du ett bälte?

helen sa...

magen ser väldigt lite ut från sidan, jag hade stor mage från sidan och liten framifrån, eller såg ut som så iallafall och eftersom jag fick en flicka kanske ni väntar pojk då ;) Kram

Lisa sa...

hej gumman!

har du gjort någon glukosgrej?
jag fattar liksom inte för jag tycker då att du ser såååå himla liten ut.. mindre än vad jag var ju! men ja, du borde ju få bestämma själv om du vill göra glukos eller inte.. känner du att du kan föda fram en 4 kgs bebis så behöver du väl inte oroa dig? gick ju bra förra gången lr?

hoppas att du har en bra helg gumman!
kramar.

sandra tofält sa...

haha ja vad gör man? Vi körde lite så vi med ett tag förut innan denna graviditet & varje månad var man nervös att en bebis var bakad. Men Leah var så välkommen :D Ja, det lutar väl åt en spiral här med. Annars vette tusan. Haha, nä det intima vill man ju gärna ha & kondom går ju helst bort också.

JA, vi får bli sveriges unga familjen annorlunda ;D Inte mig emot. många barn vill jag ha :)

Nej jag har inte varit dit än - ska dit i slutet på september. Tills dess får vi skydda oss. Orkar inte vara gravid såhär snabbt inpå, vet ej om vi ska ha fler & sen vill jag få en snygg kropp :)

Mysmage har du iallafall. Undrar var du får? Jag tror ändå att du får en till tjej :) Känns som det.

KRAM!