söndag 21 mars 2010

Ultraljud och förlossning

Denna helg har vart riktigt lugn och skön. Den började med att vi fick ett brev från sjukhuset att vi nu har fåätt tid för ultraljud :) Den 23 April en fredag!
Gud så glad jag vart. Kommer hinna längta ihjäl jag innan det är dags för ultraljudet :)
Det som är så himla bra är att det är en fredag som vi önskade om att få, för då kan Jonas närvara :)
Jag har tagit beslutet om att Lea ska få vara med på ultraljudet. Hon har vart så himla engagerad hela tiden och att hon ska få delta på detta tror jag kommer göra gott! Att få dela denna stund med även min dotter.
Men jag måste fråga Jonas först om han medtycker då det är hans första barn å så. Eller är det fel att fråga han om det?? Ska det vara en självklarhet att hon ska få vara med?
___________________
Det kommer att komma en förlossningberättelse inom kort :) Håll utkik!
___________________

I lördags så åkte vi och hälsade på Jonas kusin Magnus med familj.
Lea och Hanna (magnus dotter) fann verkligen varandra. De träffade varandra redan i somras nere vid Lövet men inget de minns. De lekte och lekte och lekte. Gud vilken rolig syn å få se två barn gå ihop så bra :)
Lea som inte har fått så många vänner ännu på fritiden var så full av lycka. Så skönt att få se :)
Vi år en massa goda bullar Magnus bakat (imponerad jag) och prata på om allt. En riktigt lyckad dag!
Sen åkte vi till Ica Maxi för att hitta något att äta. Äh det vart korv med bröd vilket var längesen man åt.
Sedan vart det körslaget och skagenröra på toast macka mums.
Tycker inte årets bidrag var nå bra. inte igår i alla fall!

Ne nu ska jag göra någon nytta här hemma då man inte vill gå ut i detta snö oväder!
Kramar

6 kommentarer:

Nina sa...

Nja, alltså man har ju inte värkar konstant, i början så var dom inte så starka & väldigt oregelbundna så det kanske var en timme mellan ibland osv, så jag kunde sova & stod ut rätt bra tills jag kände att det var lika bra att åka in till förlossningen :)
Jag gör gärna om det kan jag säga :)
Att bada var rätt skönt, men jobbigt att värkarna avtog.. men det är nog bra att få slappna av lite i kroppen innan det jobbigaste ska ske ;)
Med magen går det bra, det är full fart där inne :)
Hur går det själv då? Gud va roligt med ultraljud! :)

Therese♥ sa...

Hej Jessica! Jag tycker det lät jätte fint att Lea skulle få vara med på UL, men tyckte också att tanken att först fråga Jonas lät jätte bra. Hoppas du får med dej båda två för att kika på den lilla nya familjemedlemmen, man blir ju själv lite sugen på en till när man hör om alla dessa graviditeter =) Kramar till dej.

helen sa...

Okej, men de gäller att de ska kännas rätt för båda också. Om ena inte vill men ger med sig ändå så blir man bara osams i slutändan. Ni hittar nog ett hus till slut som ni båda älskar :)
Haha vi får väl se, hammarby har ju förlorat alla sina finaler hittills i typ 7 år eller vad de är, så Bollnäs har stor chans efter denna bra säsong :) haha. kraaam

helen sa...

haha jo de klarade sig tydligen inte utan några av spelare då de inte gått lika bra för byn iår. :) Nä jag är ingen inbiten bandyhejare utan jag tycker dock att de är roligt att bollnäs gjort sådan bra säsong och hoppas de räcker hela vägen :) haha kram

helen sa...

haha förstår det, nu gick de ju inte så bra för bollnäs, eller ett silver är ju jättebra men hade varit väldans trevligt med ett guld :) Kram

Johanna.S sa...

Så ni var å hälsade på brorsan, kul :-) är Lea i samma ålder som Hanna eller äldre, kul att dom kan leka. Vi får ta och ha en grillkväll i sommar allihopa eller nåt å ses :-)
Jag tycker också att Lea kan va med på UL, inte borde väl Jonas ha nåt emot det, eller. Kram på er!