torsdag 18 mars 2010

Lediga underbara torsdag!

Tack för alla svar om bebismage.
Börjar kännas bättre nu då det inte bara är jag som får mage tidigt denna gång :P

Inskrivningen gick jätte bra igår. Det var jätte kul.
Nu känns det mer verkligt att man är med barn, nu när man har gjort inskrivningen.
Hon kollade och räknade på hur långt jag hade gått och fick samma resultat som jag.
Jag har gått 11+5 och beräknad ankomst för bebis är den 30 september.

v.12
Fostret: Fostret är cirka sex centimeter stort och väger cirka 15 gram. Fostret börjar röra sig spontant, vrider på huvudet, hickar och rör på fingrarna som dessutom har fått fingeravtryck. Nu börjar fostret också reagera på mammans lägesändringar.
_______________________________________________
Sedan så skickade hon även in till Lasarettet om att få tid till ultraljud. Ska göra det i v.16 redan, då min sista mens var väldigt kort och annorlunda så det kunde finnas en chans till att jag vart med barn tidigare ändå.
Men det tror inte jag. I så fall skulle jag ha gått 16 veckor nu. vilket vore skönt men jag tro på 12 veckor jag.

EN FRÅGA SOM ÄR VÄL DISKUTERAD BLAND ALLA!!
Blir man först föderska efter ett visst antal år efter första barnet??
Frågade barnmorskan igår om det. Nej sa hon, man blir inte förstföderska. Vilket nu säger att det förmodligen kommer gå mycket fortare denna gång med Nr.2
Då Förlossningen med Lea gick fort. Från att jag kom in på BB och öppen 3-4 cm så tog det 5,5 timme tills att hon var född! Utan bedövning också. Inge lustgas ingen ryggmärgsbedövning heller. (jag har hög smärt tröskel)
Vill inte att förlossningen ska gå för fort heller. Man vill ju uppleva det hela.
Hur lång tid tog eran förlossning?  Hur upplevde ni den? var den jobbig eller bra?

Ha en fortsatt trevlig dag!

7 kommentarer:

Therese♥ sa...

Med Leon kom vi in vid 19.00 och han va ute kl 03.57

Jack kom vi in och fick vårt rum vid 12.00 tror jag. Å 13:28 är han född. Det gick jätte fort. Kan inte du lägga ut Leas förlossningsberättelse? =) Så kul att få läsa, jag funderar på att skriva å lägga ut mina på bloggen... Kan man göra det? Bäst att få det nerprintat innan man glömmer!!

jessika sa...

hehe ;D ja min moster är ju bm och hon ringde i morse och pratade och då sa hon att jag inte ska vara orolig för hon såg min journal och sa att det såg bra ut och jag hade inte så högt blodtyck och ingen äggvita i urinen. och ifall det nu skulle vara ngt så är jag så pass långt gånget så det är ingen fara :) skönt att höra :p

Johanna.S sa...

vad roligt, själv känns det som det var länge sen jag skrev in mig. synd inte jonas kunde följa med. Min Peter följde med och han kunde också känna att det var lite med verkligt efter att få varit dit. För att inte tala om ultraljudet, det tyckte han var häftigt! hoppas det är bra med magen annars! kram

Nina sa...

Jag hade värkar i 26 timmar totalt, åkte in på tisdagsmorgonen vid 6.30, fick bada och värkarna avtog.. sen kom dom igång, fick lustgas och Hugo föddes 15.02 samma dag, efter 12 min krystvärkar :)

Sådär med mensen var det åt mig med, sista mensen var helt koko så vi trodde jag var längre gången, men det visade sig att jag itne var det utan att kroppen på nåt konstigt sätt kunde göra sådär för att göra sig redo för den känner på sig att man ska bli gravid, hehe lite flummigt men :)

helen sa...

Åh vad spännande att du får göra ultraljud inom en månad, :) Jo allt känns kanon, vi har ju hållt ihop i 7 år nu så tilliten man känner till varandra är oerhört stor, han är mannen i mitt liv - hade jag varit osäker på det hade vi aldrig gift oss då vi båda tror på detta förhållande och de kommer kännas så tryggt att bebis för växa upp med en pappa som gör vad som helst för sin familj precis som jag också gör :) Jätte fin bild i headern :) Kraam

helen sa...

Härligt, förhoppningsvis jobbar jag min sista dag då när du har ul :) (Om allt går som de ska med fk nudå, brukar väl alltid vara nå knas för alla med dem) Jo men verkligen. 2,5 år är en lång tid de med, ni har ju upplevt mycket under denna tid. Hur skulle ni göra med huset föresten? Hoppas ni får en superhelg, klappa magen från mig :) Kraam

jessika sa...

ja-a, det känns ändå skönt då hon rör sej där inne, hickar åså. eller hon säger jag, vi vet ju inte men tror på en tjej så då säger vi det ;D haha.
ja men det töar iaf bort så fort solen kikar fram men humöret hade ju vart lite mer uppåt ifall det vart sol idag än snö som sagt :D
när vare ni hade bf ? fyller den 11 sep jag så ni får nog då ;p