måndag 22 mars 2010

Snabbt inlägg

Ja det blir ett snabbt inlägg så här på morgon kvisten.
Vi ska åka iväg nu för Lea ska på dagis och jag till skolan!
Har sovit jätte dålig inatt vet inte riktigt varför men har sovit oroligt, så denna dag kommer kännas tung och lång!
jag och Jonas pratade igår om Lea skulle följa med på ultaljudet med han ville inte det med första nu, utan med andra sa han så det känns bra att han vill det :) Förstår han nu med det här med första barnet och allt!
Lea hinner följa med på alla hjärtljud Jonas kommer missa medans han jobbar borta!

Jag är nu i vecka 13
Fostret: Benvävnad skapas och revben kan ses på ultraljud. Fostret kan öppna och stänga sin mun, suga och svälja, gäspa och sträcka på hela kroppen. Lungorna är färdiga och fostret börjar röra på bröstkorgen som om det andades, men syret kommer genom blodet. Att fostret tränar att andas i vatten är bra för lungorna, från samma ögonblick barnet kommer ut och navelsträngen klipps av så måste andningen fungera perfekt. Vattnet trycks ut ur lungorna precis vid förlossningsögonblicket och från att vara vattenvarelse börjar barnet andas luft genom munnen och näsan. Hos flickorna finns nu miljoner ägganlag i de omogna äggstockarna och pojkarna börjar bilda manligt könshormon.

5 kommentarer:

Therese♥ sa...

Heej =) Tråkigt att du sovit dåligt i natt! Jag ska upp kl 4 imorgon, känns hur hemskt som helst... Ska med ett tåg till stockholm fr mora 05.17 tvi!!

Jag vill ha 3 barn, eller 4... Men 4 kommer Thord aldrig att gå med på. Hur många vill du ha? Å när tänker ni er ert gemensamma andra barn? =)

Nina sa...

När jag var gravid med Hugo tyckte jag att jag mådde dåligt, illamående & spydde i 5 månader, men denna graviditet har varit mycket värre.. men det är väl pga alla fler hormoner eftersom det är två st. Sen har det hänt så mycket annars i livet så det har varit jobbigt psykiskt, men annars är det rätt okej, det är spännande & kul att "testa" nåt nytt hehe. Dom sparkar massor & det känns tydligare, magen växer jättefort och det är tungt, men sånt är "normalt" så det går bra ändå hehe. Skönt att du mår bra iaf! :D

Therese♥ sa...

få se här, om två år är Jack 4... Njae, han får bli lite större... Å thord vill ibland å ibland inte. Men jag vet att jag får min vilja igenom å visst tror jag helt säkert att han oxå vill..

Jag fick ju en hund =) Fast det va tvär nej först!!! Haha...

Therese♥ sa...

Har kollat runt lite på din blogg igen =) Tycker det är skit coolt. På vissa bilder är du "fin tjej" å sen plötsligt ser man dej på jakt(?) i skogen, helt avslappnad på hundutställning å när du håller på med motiv. Hur coolt som helst, I LIKE!

helen sa...

jo tiden har gått oroligt fort :) Kommer gå lika fort för dej :) Kraaam