onsdag 17 mars 2010

Stora dagen D för inskrivning

Första meningarna ägnar jag åt att svara åt en läsare!
Heej! Var ett tag sen som jag var in på din blogg,men gjorde nu den fina upptäckten att ni ska ha barn =) GRATTIS! Härligt härligt! Det ska bli skoj att följa dig å din gravida mage =)
Kram /Maria


Svar : Till Maria85! 
Va kul att du har börjat kika in här igen :) 
Tack så mycket för gratulationen! 
Men måste fråga vem du är, känns lite dumt att fråga!
Men det finns ingen blogg att kunna läsa på ditt konto :(
Men vore roligt att veta vem du är, om jag känner dig :)
Kram till dig Maria


Idag är det dags för inskrivning och jag börjar känna mig hur nervös som helst :S  Ska vara där kl 10.30 :)
Vet inte riktigt varför jag är nervös, jag menar jag har ju gjort detta en gång. Fast det är i och för sig 6 års nu. Så det är ett tag sen! Jonas kan tyvär inte vara med på inskrivningen. han vart jätte ledsen. Men svårt att komma ifrån när man jobbar borta och företaget är väldigt beroende av honom.Det blir fler gånger :)

Har många funderingar kring denna graviditet, speciellt den stora frågan om man kan få bebismage tidigare med andra barnet? 
Jag tycker jag redan har börjat fått mage. Har ju bara gått 12 veckor. 
När jag väntade Lea började jag inte få mage förän efter vecka 22.
Jag har ju vart så inställd på att jag kommer inte gå upp i vikt än på lääänge. 
Och nu så pang så börjar jag bi tjock över magen! Får inte igen byxknappen!!!! Tycker att hade det vart fett hade man kunnat tvinga igen knappen. Men det går inte. Det känns som att det trycker mot någonting. Svårt å förklara men gör mitt bästa :P 
Någon som vart med om att få mage tidigt i graviditeten eller känner någon? Skriv gärna! 


Kram

8 kommentarer:

Therese♥ sa...

Hej Tjejen!! Det är ju sååå fantastiskt med inskrivning =) Då börjar det ju kännas så på riktigt!!

Jag är usel på att höra av mej å idag har jag sjukt barn igen!!

Jag blev tjock fort när jag väntade tvåan, å jag blev mycket tjockare än första gången =) Haha.. J

Anonym sa...

Hej Jessica! För mig var det tvärt om, jag fick mage redan kring v.10 med Liam, men andra grav-magen syntes inte förrän efter v.20 nångång :) första "magbilden" är fotad v.23
Gick upp endast 7kg med första, å slutade räkna när jag passerat 20kg med andra (Linus) :D
Så det är sååå olika!!
Lycka till med allt, och hoppas allt ser bra ut idag!

Kram Helene Nilsson

jessika sa...

hihi ja tänk då det är så nära för dej :D
va på ett mindre kul bm besök idag men jaja. jadu, namn har vi bara tjej säkert och det är mikaela, kille vet vi inte ännu, kanske robin :) har ni hunnit fundera ngt då ? :)

Madelene sa...

Tack så jättee mycket! :D

Therese sa...

Tack :D
Grattis till bebis i magen :)

helen sa...

haha jo precis, gick de bra på inskrivningen idag? förstår att du är förväntansfull :) Jk blev helt facinerad och alldeles till sig då han försökt känna sparkar så många gånger tidigare. Han bara "där kom den" och lyste upp, han blev så förvånad över hur väl sparken kändes :) Kände mig lite stolt och rörd då, över vilket mirakel vi har åstadkommit och hur bra han kommer bli som pappa. Kraam

jessika sa...

ja, svårt som bara den :D
30 sammanlagt, skrev ju det högst upp i inlägget du kommenterade ;) hihi

Maria sa...

Hej Igen!
Men det är ju Maria Hedberg från Falun. Du läser ju min blogg htt://Mariahedberg.blogg.se

=) Vet du vem jag är nu då? hihi