torsdag 25 mars 2010

Skallebank

Usch nu har man haft skallebank i 2 dagar :(
Men idag har det äntligen släppt. Men tar jag i då får jag lite känningar av den. Den där pulserande värken.
Det har inte hänt så väldans mycket dessa dagar eftersom man mest suttit och försökt överlevt huvudvärken!
Det finns inge värre än huvudvärk. Hellre magsjuka än huvudvärk.

Idag ska jag på arbetsintervju :D kl 11.00 ska jag vara där
Jag talar inte om vart, eftersom jag vill inte ropa hej för tidigt.
Men jag hoppas verkligen att det går som jag vill! Skönt att hinna jobba upp föräldrarpenningen innan. Alla slantar man kan få in är man ju glad över.
Ikväll kommer gubben min hem! Äntligen! Har försökt att städa och påskpynta lite innan han kommer hem så det är fint. Imorgon åker Lea till sin pappa över helgen och vilket betyder av vi är barnlediga i helgen. Har inga direkta planer ännu på vad vi ska hitta på men en sak vet jag. Min svärmor fyller år i morgon :) Så vi ska dit och gratta henne.
Imorgon går jag även in i en ny graviditetsvecka så jag slänger in lite information redan idag.

Vecka 14 
Kroppen: Hormonförändringar kan visa sig genom att huden på mamman blir mörkare på vissa ställen, kvinnor kan få en vertikal mörk rand från naveln och neråt samt mörkare bröstvårtor. Randen brukar försvinna efter förlossningen, men man ska vara försiktig med att sola för mycket under graviditeten eftersom man även kan få andra pigmentfläckar som kanske inte går bort. Du kan bli snabbare andfådd eftersom blodvolymen i kroppen börjar öka.
De flesta börjar få en liten mage. Om du tidigare fött barn blir magen oftast större mycket tidigare.

Fostret: Öronen är placerade där de ska vara och har fått den rätta formen. Alla större organsystem är nu färdiga och njurarna tillverkar urin. Fostret befinner sig nu i en snabb fas av tillväxt. Benen är längre än armarna och det finns gott om fostervatten som fostret simmar runt i.
___________________________________
Ha en fortsatt trevlig dag!

Hitta en bild på min mage när jag vänta Lea.. myyys:)
ca v 30-35

5 kommentarer:

Therese♥ sa...

Stackare, jag håller med om att det är hemskt!!! Kram på dej.

Therese♥ sa...

Ja, va mysigt med mage. Kommer ihåg första gången (med leon) att det kändes så tomt då den va borta!! =)

Nina sa...

Usch jobbigt med huvudvärk :(
Okej, på stranden går min kompis tvillingsöner också :)
Hugo går på Rödmyren.
Jodu, tungt blir det, är redan nu tungt hehe , ska bli spännande att se hur stor jag kommer bli, vad jag kommer orka & klara av att göra om typ en-två månader :P

helen sa...

Hoppas huvudvärken går över, kanske är blodsockret som vacklar upp och ned. kraam

Therese♥ sa...

Ja nu händer det =) Huset alltså, men det känns somm det är mkt jobb oxå, konstigt nog skrämmer det mej inte... Mest stressad är jag över ett rum här där vi bor nu som behöver tapetseras... Tråkigt att tapetsera innan man ska flytta å vi är inga tapetserare å vill inte försöka testa själva i en hyresrätt precis innan flytt, men det blir nog bra ändå...