tisdag 13 april 2010

Hus och plugg!


Just nu är det väldigt mycket som ska göras i skolan. Bara 6veckor kvar sen är terminen slut. Pust!
Borde inte sitta här framför datorn just nu eftersom det är skolarbeten som ska göra, men jag orkar bara inte just nu. Men ska ta tag i det idag.
I övrigt så är ju vädret helt underbart ute! Man känner sig mer motiverad till allt nu när solen kommer fram och sommaren är nära. Prata med Amanda igår om att åka till IKEA när skattepengarna kommer alltså strax före midsommar. Det är ju bara 2½ månad kvar dit. Sommaren är nära :)
Har redan funderat ut hur balkongen ska se ut i sommar. Skrivit upp en lista på saker som inhandlas.

Nu när denna vårkänsla har krypit in på en så känner jag att det vore ju så underbart att ha ett hus nu. Kunna vara ute på gården och förbereda och kunna plantera inför sommaren. VILL
Nu har jag även kommit till den punkten att jag känner att vi kan likaså hyra ett hus för de pengar vi betalar för lägenheten! Så är det någon som vet hus som är till uthyres i Orsa trakterna så skriv gärna här.

Nu har jag gått 15fulla veckor och 4dagar av gravditeten. alltså är jag i vecka 16. Nästa vecka på fredag är det dags för Ultraljud! Yippie.
Igår tror jag mig känna första "sparken" men bara en, och likaså idag, men känner mig osäker om det vara bebis eller annat. det kändes så svagt.

5 kommentarer:

Therese♥ sa...

Men, ni skulle väl iallafall vänta ett år med Orsaflytt? Tänker på hus... Hmmm... Jag tyckte ju ni kunde flytta till vårt område- men som sagt, elen sticker ju iväg på vintern... men va betalar ni alltsom allt idag, men hyra el å parkering?

Lisa sa...

tack så himla mycket :) otroligt fin blogg!!

Therese♥ sa...

Vem vet, ni blir kanske kvar i Mora =) Längtar Jonas oxå till Orsa? Orsa är bättre tycker jag, men man kan inte både ha kakan å äta den... (i vårt fall alltså) =P
Många kramar.

Lisa sa...

ja med Oscar så var det väldigt långdraget och slutade med kejsarsnitt.. så man var lite nervös inför denna gång, men hellre att den kommer ut där den ska och det gjorde ju inget att det gick lite fort :)
men underbart är det!
du har ett, två barn sen förut?
spännande med UL :) lycka till!

johanna sa...

tack snälla för din fina kommentar! ha en fin dag i solskenet!