fredag 21 januari 2011

"Korvgryta"

Denna maträtt äts flitigt här hemma då gubben älskar det och vill helst ha det varje torsdag när han kommer hem.

Du behöver:
1purjolök
1 röd paprik
1 halv ring falukorv
1 tärning grönsaksbuljong
1vitlöksklyfta
vatten 1-2 dl
Spagetti

Gör så här:

Ansa och skiva paprikan och purjolöken. Fräs i någon minut i olja. Pressa eventuellt ner 1 vitlöksklyfta
Skär sedan korven i strimlor och tillsätt detta i stekpannan.
Sedan häller du i vattnet i stekpannan och buljongtärningen, låt korvröran koka i 8-10min
Koka pastan enligt förpackningens anvisning.

Blanda ihop pastan och korvröran och servera gärna med riven ost upp på.

Jag brukar lägga upp det på ett pastafat som jag har. Tycker om när det ser fint ut. Så river jag eller skivar ost och lägger det upp på. Man kan även blanda ner den rivna osten så den får smälta in typ.

4 kommentarer:

Therese♥ sa...

GOTT!!! :) Å va roligt det va att få se dej och till och med prata en stund idag!! :) Du va lika trevlig som jag tänkte att du skulle vara!

Catte sa...

Bra att du skrev upp det! Jag har suttit och funderat i någon dag nu vad det var jag skulle ha i. Minnet är bra men kort som man brukar säga! ;)
Kramar

Catte sa...

Tack själv du!
Ja men man ska aldrig säga aldrig när det gäller mig. ;P
Ska nog ta och laga den nästa vecka sen får du höra resultatet!
Kramar

Caroline sa...

Hej. Nää vi är särbos nu efter lite saker. Men måste säga att de har verkligen fört oss närmare varandra :). Är alldeles nykär :D