torsdag 13 januari 2011

Träning osv.

Tänker inte stressa mig fram alls när det gäller min kropp.
Det är bara 3 månader sedan Oliver kom och man får se pösig ut :P Herregud jag fick en underbar son och kan stå ut med det :D

Det jag har tagit tag i nu är att jag är ute och går 4-5ggr i veckan med Oliver i barnvagnen och Lea  på snowracingen och jag går i en timme så fort jag bara kan. Sedan gör jag situps 80-120st varje kväll hela veckan.
I söndags vägde jag mig sista gången 76,5 tänker inte väga mig nästa gång på 1 månad minst eller 2 månader. De flesta som vill gå ner i vikt tittar 1 gång i veckan. Jag tycker det är för ofta då man bygger muskler också och då går man upp. Så det kan visa noll på vägen men kan märkas på kroppen.
Det jag satsar på nu är storleken på kläder. Kan inte stå och titta på en våg hela j*vla tiden :P

När jag blev gravid vägde jag 65kg och hade storlek 27/28 på byxor och 36 eller Small/medium på tröjor.
Sista vikt av gravidteten 91kilo hahaha ! Oh my good :P 1 månad efter förlossnigen vägde jag 74,5 så det har gått bra av att bara vara också. Men har ju även gått upp 2 kilon men skit samma :P
Tänkte jag ska mäta kroppen också men tar det i slutet på veckan

Tips någon på hur man kombinerar vardagslek med barn och träning med än ut och gå med en snowracer ?

4 kommentarer:

Therese♥ sa...

Som sagt, känn ingen stress!! Han är ju så liten :) Jag vet hur det är att gå upp mkt, sista grav gick jag upp från ca 52/54 kg till 82 (sista vägning)... ;P Sånt är livet!
Å nog har du rätt, vågen är inte alltid så himla bra. Jag fortsätter att väga mej men fokuserar mer på måtten än på vågen- bra va?
Jadu... Barn och motion... Jag vet inte jag! Jag har börjat träna hemma när jag lagt minstingen, innan leon ska sova. Ibland senare när de båda sover! Så jag hoppas andra kan ge dej lite tips så ska jag sno dem också :) Kram på dej!!

Catte sa...

Jag brukar ligga på golvet med Elias och höja och sänka han upp och ner, typ som bänkpress nästan. Han tycker det är skitkul och det känns i armarna kan jag lova. Men han väger ju säkert 10 kg nu också så. :P
Ger säkert lite träning iaf. :)

Lotta sa...

Vad duktig du är som går ut och går så mkt plus att du gör situps... Oh My god jag gör ingenting haha. Men det funka att börja jobba är bra iaf för då rör jag på mig och äter mindre iaf :). Jo du undrade om Alicia och jag tror men är inte säker på att hon var nog en 7 månader kanske? Eller 6 månader. När hon fick somna själv i hennes säng ... Fast ett tag så åt hon ju en gång på natten men sen slutade hon vara med det :). Hoppas ni har en mysig helg! Kram och hälsa familjen !

Johanna - MyShoebox.se * Gravid * sa...

JO, det är bra att mina vanliga kläder passar, men jag känner mig sällan fin som gravid ändå, eftersom jag bär arbetskläder på jobbet så hinner jag knappt använda mina vanliga kläder...