torsdag 2 september 2010

Torsdag, äntligen!

Jag och Lea tokar oss :)
Torsdag morgon och Lea är på dagis sedan kl 8 och ska vara där till kl 11.
Jag ska passa på att tvätta och städa lite så det är fint när gubben kommer hem ikväll.
Tänka sig på lördag har jag gått 36 fulla veckor och det är inte alls långt kvar nu. Så som vi längtar.
Kommer ihåg i början av graviditeten så tyckte jag veckorna gick såå sakta, men sedan v.30 har det sagt poff.
Förlossningen tänker jag inte alls så mycket på. Har tänkt igenom bedövning och sådant och då har jag kommit fram till att jag ska försöka helt utan bedövning till att börja med.
Har tänkt mig vilja prova den där bollen man får sitta på och vetekudde samt min kära sambos stöd. Hoppas på att det räcker. Försöker gå in med inställningen att klara mig utan bedövning. Men jag kanske inte har lika hög smärttröskel nu som då.
Förlossningen med Lea den var hur bra som helst. Den var roliga tack vare barnmorskorna som hade bra humor. Jag med hög smärttröskel tog ingen bedövning alls. Den varade i 6½ timme från att jag kom in på BB då var jag öppen 5cm och tills att jag var klar. Snabbt och enkelt, men inte för snabbt heller.

Som sagt så är det Torsdag idag och det känns så skönt när Jonas kommer hem på helgen från jobbet, då jag börjar bli lite orolig i fall det sätter igång och han är och jobbar. Vill verkligen inte åka ambulans till Falun och att Jonas ska behöva möta upp oss där. Jag vill verkligen uppleva varenda sekund med han denna förlossning. Men är det så att det sätter igång när han jobbar borta så är jag glad bara han hinner se självaste stunden där bebis tittar ut, och att jag inte föder i ambulansen :P 


Kramar

6 kommentarer:

Therese♥ sa...

Du fixar alldeles säkert en till förlossning utan bedövning =) Ingen lustgas med Lea heller?

Jätte fin bild på dej å din fina dotter!!

Anonym sa...

De kommer nog gå bra ska du se.. Oavsett om de sätts igång när Jonas jobbar.. han är säkert TUNG på gasen då =P hehe vill nog inte missa en sekund äns...Pussar =P

Sara sa...

Jag fick ryggmärgsbedövning förra gången, men då hade jag en lång förlossning (1,5 dygn). Men ryggmärgsbedövningen fick de ta ut sen och höja det värkstimulerande droppet istället hela tiden så sista ca 6 timmarna var riktigt jobbiga! Och jag som inte hade sovit på 3-4 dygn innan heller =/

Det känns som att bara det blir snabbare och/eller att jag fått sova mer denna gång så kommer jag klara det utan smärtlindring! Det konstiga förra gången var att barnmorskan kom och frågade om jag ville ha bedövning, jag själv hade inte en tanke på det trots att det var fruktansvärt just då haha! Konstigt.

Du skulle ha kommit fram och pratat med mig den där dagen på crossbanan (eller vad det är för nåt) för jag fick ju ändå sitta själv med dottern ett tag :P

Lisa sa...

hej gumman!

ja är de olika så är det nog olika kön med! det tror jag stenhårt på, för så var det på mig :) och många andra! hihi.. men ja, det finns ju så mkt teorier om allt!

fin bild på er :)

hoppas att det går bra med förlossningen sen åt dig och att Jonas hinner med.. jobbigt med ambulans, men om första gick så snabbt så kanske man får vara inställd på det mesta! jag håller iaf alla mina tummar och tår att det går som du vill! och jag är avundsjuk :)

vad blir det annars idag då?!
kramar!

Lotta sa...

Absolut ska vi ses snart igen...nästa vecka?? :)

Kramar!

Lisa sa...

hej gumman!

ja de blir nog bra ska du se :) som sagt var finns de inge mysigare och mer spännande än att föda barn, hihi..
så hur många barn vill du/ni ha då? tycker inte att två räcker för min del, jag vill gärna ha en till.. men inte min karl! så vi får väl se vad framtiden utvisar..

vad blir det för mys idag då?
själv ska vi på kräftkalas ikväll, med släkten! blir väl spännande de :)

ha en bra dag iaf..
kramar!