lördag 11 september 2010

Didrikson 1913

Att veta vad man ska köpa för märke för bästa kvalitet brukar kunna vara en djungel men jag har hittat mitt. 
En overall till Lea i märket Didrikson 1913. Just denna kostar endast 899:-
Ett märke jag kör till Lea, utmärkt kvalitet och värt varenda krona. Förra året köpte jag täckjacka och täck byxa åt henne, även i Didrikson men detta år får det bli en overall då jag anser det är enklast att ha när de hoppar och busar på som barn gör :) Fördelen med tvådelad är att de kan ta av sig jackan när det blir för varmt en dag ute i strålande solsken!
Deras overaller är även utsedd till Bäst i test av tidningen Vi Föräldrar!

Idag går jag in i v 38 (37+0) och nu är det inte alls långt kvar.
Var till Barnmorskan igår på rutin besök.
Allting såg jättebra ut och bebis är nu fixerad. Mitt SF-mått ligger nu på 39cm haha!! 3cm på 2veckor. Jösses, får nog en bebis på 4kg :D 
Vi pratade om den kommande förlossningen om hur jag har tänkt kring den och om Jonas hade några funderingar.Gjorde en sammanfattning av graviditeten och skrev ner så de på BB ser i Journalen hur jag har tänkt förlossning med bedövning och vad som skrämmer mig. Det som skrämmer mig är undersökningarna där de kollar hur öppen man är. Kommer ihåg dem som smärtsamma när jag väntade Lea.
Vi pratade även om hur det kommer bli när det väl sätter igång och hur vi tänkt oss att göra om Jonas är i Edsbyn och jobbar då. Vart nästan lite skrämd då hon började prata om att förlösa hemma vad som var viktigast att tänka på osv. "Så snabbt får det inte gå tänkte jag för mig själv" Men det tror jag själv inte att det kommer heller!
Ne nu ska jag njuta av tystnaden här hemma då Jonas är i skogen och jagar fågel och Lea är hos sin far!

Magen <3


Kramar och Trevlig helg!!! :D

7 kommentarer:

sandra tofält sa...

Jisses vad din mage växer kvinna, men bra det :) Haha förstår att du blev lite skrämd när hon talade om ev. förlossning hemma. Vad fan gör man då liksom? :p Jag har själv tänkt den tanken. Vad hade jag gjort om jag hade fött i bilen? Tur att man hann in :) Det kommer säkert gå fort för dig så åk in så fort du känner något!

Håller med om att didrikson har väldigt bra overaller! Tummen upp!

svar: Det går jättebra för amanda i förskolan. Hon tycker att det är roligt att äntligen få gå tillsammans med jämnga,la vänner & inte några 1-2 åringar som det var på dagis :p Just ja, din Lea har inte börjat än va? Hon kommer vara 6,5 år eller nå när hon börjar? Ja verkligen! Vi har sådan tur att vi har fått barn :)

ja, bebisen kommer när den är färdigbakad, vilket är snart om jag får tro mitt :) kanske på amanda eller liams födelsedag, vem vet? ;)

Kram

helen sa...

tack <3
Jag tror bebis kommer om en vecka. Spännande å se hur stor bebis är, men som sagt sf måttet behöver ju inte säga hur stor bebisen är, många som har litet sf som får stort barn osv :) Hoppas du får en normalstor bebis :) Kraam

Lotta sa...

Vi ses på onsdag! :D Men som jag sa är det ju inte riktigt klart här men ändå ;).
Jätte fin overall...vi körde på didriksons till Alicia :)
Kram

helen sa...

Jo men verkligen :) haha jo de är så spännande med allting som händer i magen, blir nog bra hur stor bebis än är. :) Kroppen brukar ju klara de mesta :D kraam

Nina sa...

Tycker det är så svårt med vinterkläder,, såna där overaller är så dyra :(
Snaart kommer bebis, det är så spännande! :)
Kram

Lisa sa...

Oh vilken finmage :) Vad snabbt det går! Spännande..

Ja dessa barn kan då alltid få en att smälta, och tur är väl det :) Hihi..

Det där med undersökningarna känner jag igen, de var jag mest nervös över inför Elviras födelse, men kan säga att de inte alls var så hemska denna gång som jag mindes de med Oscar! Så jag hoppas att du får samma upplevelse som mig!

Sköt om dig och magen!
Kramar!

Myran sa...

Min äldste son fick en Didriksson 1913 förra året, som han kan ha detta året också, verkligen super bra! =)