onsdag 8 september 2010

I helgen vi tagit det lugnt och bara myst hela familjen. Tog oss en fisketur i söndags och grillade korv :)
Har även vart hundvakt åt svärmors ena hund, Festis heter han. Lille Festis var så duktig och bröt svansen när han var ute i skogen för ca 2 veckor sedan. Va ute och leta fågel tror jag de var och svansen går ju i ett då. Så på nå vis har den stackaren lyckas bryta av den då han förmodligen har slagit den mot ett träd.
Gittan (Svärmor) skulle ut på jakt med de andra 2 hundarna och Festis har fortfarande stygnen kvar så han fick vara hemma med oss.

Vi var även till leklandet och busade av oss. I alla fall Lea. Jag satt bara och läste en massa tidningar :) Jonas skulle hjälpa sin far att byta motor i en bil så då passade vi på att åka dit. Jag har blivit så trött den sista tiden nu av gravidteten. Jätte tråkigt och jobbigt då man har en dotter man gärna vill busa med.  

Graviditeten fortsätter och jag går in i vecka 37+0 på lördag. Har inte haft just nå mera sammandragningar än normalt nu den sista tiden. Känns skönt då jag gärna vill gå fulla graviditeten. Finns ju bara positiva saker med det. Men det skulle inte förvåna mig om jag går över tiden. Då dör jag :P
Jag har ju inte direkt förväntat mig att göra det eftersom det har vart som det vart, så jag är inställd på att nästan få tidigare. Men att gå över tiden nej nej nej tack.

Lea och Jonas
Festis ligger och vaktar maten :D
korvgrillning

1 kommentar:

sandra tofält sa...

Tack så mycket :)
Ja, nu ser man att du börjar få en fin "stor" mage. Kanon! Då växer det som det ska. Förstår att du längtar, men nu är det inte många dagar kvar :) & jag tror att du kommer få tidigare. Gissar på att bebisen kommer runt den 20-21 september.

Vad skönt att sammandragningarna har lugnat ner sig. Nu är det bara invänta dom riktiga värkarna. SPÄNNANDE :D