torsdag 30 september 2010

D-Dagen

Idag är det egentligen tänkt att bebis ska titta ut. 
Har det kommit någon än? Hmmm nee :P men än är inte dagen slut.
Gårdagen tillbringades i Rättvik. Hälsade på Petra och hennes underbart söta Cindy som snart blir 3 månader. Sedan var vi även och hälsade på Sofie och hennes dotter Maja. Mycket prat och gott kaffe och lek i lekparken med barnen.

Igår var jag även på Mary-Kay party (sminkparty) Roligt att komma ut och träffa lite folk och få sitta och pyssla om sig själv samtidigt. Köpte inte just något, utan det vart en foundation bara.
Lea var med Svärmor och hade det roligt. Så himla underbart att Lea tycker om att vara i Orsa hos svärmor och svärfar. Lea vill jämt stanna kvar när vi är dit. Lea frågar alltid Gittan själv om hon vill vara barnvakt åt henne. Söt Lea då!!
Kom hem vid ca 20.00 både jag och Lea däckade på kudden fortare än ögat när vi lagt oss. Så idag är man riktigt utvilad. Så jag ska försöka att föda barn idag då jag känner mig riktigt pepp på det, Haha!!
Springer för fullt i tvättis och hoppas på att det kanske ger nått :)

Nej nu ska jag även göra iordning en köttfärslimpa som vi ska äta så fort Lea kommer hem från dagis vid 11.00!  Sen ska jag höra av mig till Lotta och se om vi ska leka idag :)

Imorgon blir det Rättviksmarknad och Taco kväll hos Sofie med familj i Rättvik!
Lördag byta styrled på s70
Söndag träff med Matilda med familj
Ha en toppen dag gott folk! Önska mig lycka till :D

11 kommentarer:

Therese♥ sa...

Jag håller tummarna på att h-n tittar ut idag då du känner dej så peppad =) Jag vet, båda gångerna då dagen D har kommit och sedan gått så har jag bara grinat och tänkt att det KOMMER INGEN BEBIS!! Men sen har det satt igång!

Lycka till!!!!


Många kramar!!

Sara sa...

Lycka till! Spänningen liiider, haha =)

Therese♥ sa...

Så spännande de sista dagarna för när som helst kan det ske!! =) Massera på sidorna av hälsenan- det sa en när jag har väntat barn, hon sa det när vi va på föräldrautbildningen å hon som hade den sa NEJ gör inte det, för tydligen sitter det nå punkter där ;) Jag har gjort det!

Skolan har gått helt ok. =) Känns bra iallafall...

Kramar!!

Lotta sa...

Vi ses om 2 timmar :). Hoppas det sätter igång snart!! :) Du får leka av dig idag i lekparken så kanske det sätter igång hihi.
Kraaam

Hannele - nybliven 2barnsmamma sa...

Svar:
Oja det är mysigt med gravidmage men tung och drygt i vissa tillfällen men helt klart värt det ^^, hihi..

Ja jag tycker också det, hihi..vart riktigt stolt att det blev lyckad ^^

Kramis!

Lisa sa...

hej gumman!
ja de är bra att du har mkt planer och sådör, för då brukar de ju kunna dyka upp annat :) som att föda barn tex..

ja hoppas kan man ju iaf :)

jag gick över 18 dagar med Oscar och 17 dagar med Elvira.. men med Elvira blev jag ju igångsatt, så ja, har ingen positiv inställning tyvärr! hoppas bara att du slipper gå så länge..

hoppas att ni får en mysig dag på marknaden med :)
kramar!

Lotta sa...

Lycka till när det är dags!! :)
Kraam!!

helen - mamma till Lea sa...

Tycker inte de känns bra att blogga längre, jämt efter jag lagt ut en bild på lea ångar jag mig och går med ångesten att jag bör ta bort den, men nu när den blir skyddad kommer jag förhoppningsvis kunna blogga oftare och lägga ut mer bilder utan dåligt samvete :) mailar lösen imorgon ja :) hur mår du? kram

helen - mamma till Lea sa...

Jo precis för då vet jag ju vilka som läser :) Haha, jo men skönt att du mår så bra ändå och håller humöret uppe, som sagt det kanske kommer igång ikväll även om du inte har några känningar nu så kanske de bara kommer som en bomb med att vattnet går eller att värkarna kommer snabbt och intensivt :) För jag tror och hoppas de kommer igång av sig själv utan igångsättning. :) kraamar

Jenny sa...

Grattis till lillkillen syster yster =)

Nina, mamma till Hugo, Max & Vincent sa...

Säger grattis här också! Hihi gud va glad jag är för er skull :)
Kram