fredag 17 september 2010

Gravidtrött

Imorgon har jag gått 38 fulla veckor och går in i vecka 39. 
Verkar inte som jag hinner föda någon bebis innan söndag! Haha
Vi tar det till nästa helg :P

Idag har verkligen vart en lat dag. Lea har vart på dagis.
Vi har lagat lunch tillsammans sedan runt 13,30 vart jag så himla trött! Somnade och sov i 3½ timme. Så nu känner jag mig mest helt förstörd :/  Sovit för länge helt enkelt. Men på sätt och vis var det väldigt skönt och säkert välbehövligt.
Jonas och Lea cyklade ner på stan och matade fåglarna vid kajen medans jag sov. Dom två är bara för goa, jag är så glad att dom har varandra. Ni som inte vet så kan jag tala om att Jonas är inte Leas biologiska far, men han ställer upp för henne och finns där för henne i alla situationer <3
Jonas har funnits med i bilden strax innan Leas 3års dag!
Hennes pappa bor i Edsbyn och enligt mig och så många andra så är fixar inte han sin pappa roll så bra.
Tänker vara väldigt öppen nu över situationen och det kommer ett blogg inlägg här i helgen, känner att jag måste få lätta mitt hjärta och mina tankar och åsikter!


Jag önskar alla en trevlig helg! Kramar

5 kommentarer:

Therese♥ sa...

Pepp till dej Jessica!! Å all cred för att du vågar vara öppen! Det är DIN blogg och du skriver precis vad du vill!! Många kramar. Therese

Lisa sa...

hejsan tjejen!

sista måttet jag hade vart i vecka 41, då låg det på 36 cm.. men det var inte Helena som tyckte att magen var stor, utan det var jag som var rädd att bebisen vad stor eftersom Oscar var så stor!

det var därför jag fick gå på tillväxtul och såna saker, för att jag själv var rädd.. medan Helena sa att bebis var liten/normalstor hela tiden..

men shit, du hinner ju kanske gå hela tiden ut iaf! spännande, nu är det inte lång tid kvar.. håller tummarna att du ligger på BB idag då :)

ja eftersom det är din blogg så får du ju skriva vad du vill, och att skriva av sig är alltid skönt!

kramar!

sandra tofält sa...

sv: ja det är verkligen underbart med det där härliga skrattet :) Man blir sååå glad! Ja, det är kanon om dom kan ärva efter varandra & så. Nu fick amanda & liam en varsin ny overall & dom gick loss på 1800 kr, så det är verkligen svindyrt när man har många barn att köpa till. men man vill ju ge sitt/sina barn det bästa :) Amanda fick en likadan overall som din Lea har, fast amandas är lila :)

Ja, skidutrustning är ju inte direkt billigt heller, så hör med din mamma eller någon så att du får lite hjälp :) Hon fyller ju år så lämpligt.

HAHA precis, varför det liksom? Hoppas du hinner ta dig till förlossningen! :) JA jag vet. det var det som var så sjukt. Jag kände verkligen inte att det var så nära när jag åkte in. Man tycker ju att man borde känna när det är dags ju. men men. knepigt. haha.

Kul när hon väl börjar på förskolan :) Hon kommer älska det!
Bebisen ville visst inte komma på deras födelsedag :p men imorgon är det söndag - så den kanske kommer då precis som du vill ;)

kram!

Catte sa...

Tack så mycket! =)
Och grattis till tillskottet, inte långt kvar nu =)
Har du haft en bra graviditet hittills?

Lotta sa...

Tack så mycket hälsar Alicia! ;)
Kraaam på er!!