torsdag 16 september 2010

Barn, fika och "bråk" Lovely =)

Denna vecka har bara sprungit i väg tycker jag! Alldeles för fort har det gått.
Men jag ser det även positivt då Jonas kommer hem idag :D Och bebis ankomst närmar sig. Det enda som får mig att vilja stoppa tiden är Lea. Hon blir ju så stor tjejen min. Nästa år börjar hon i skolan!

Gårdagen tillbringades med Lotta och hennes två underbara barn. Det bjöds på kaffe och glass och fika, Mums :)
Mycket prat om allt möjligt. Mycket trevligt var det!
När vi skulle åka därifrån slutade det med att Lea och jag vart oense :/  Jag hatar verkligen att "bråka" med henne. Jag får jämt så dåligt samvete. Hon ville självklart stanna kvar när vi skulle hem så det slutade med att jag hette det ena och det andra och jag var det ena och det andra och jag fick ta henne i båda armarna och "dra" henne till bilen. Väl framme i bilen brast hon i gråt stackarn och fick dåligt samvete. Efter en liten stund i bilen frågar hon mig. - Mamma tycker du fortfarande om mig? Jag svarar - Men gumman klart jag gör och kommer alltid att göra det men mamma blir lite ledsen när du inte lyssnar på mig!
Strax efter det så slocknar hon i bilen, trött och hungrig ingen bra kombo.
När vi kom hem och jag öppnar dörren till en sovande Lea och talar om för henne att nu är vi hemma. Till svars får jag - Mamma måste du väcka mig? jag hade en sån fin dröm. Jag svarar - Vad drömde du då? Lea - Om dig mamma! Man kan inget annat än å smälta :D 
Det kompenserade allt, snacka om att vara mysig!

Likaså sa hon en gång i somras när vi hade vart och shoppat en hel dag i Borlänge/Falun hon och jag med massa mys. När vi kör in i Mora på Noret bron runt 21.30 så säger hon å Mamma va vackert det är med solnedgången när man är två så lägger hon armen runt mig. Hon får en att smälta lilla snuttan min <3
(anledningen till att hon kunde lägga armen runt mig var att vi åkte Caddyn 2sitsig så hon satt fram, såklart)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men va go hon är Lea stumpan=) hehe va bra att ni hade en mysig dag igår=P Pussar och kramar

Therese♥ sa...

Ja, han blir nog en sån. Som krossar hjärtan på vackra tjejer som din =) Vilken mys-stumpa du har! Visst är dom så härliga ibland. Leon brukar titta ut på tex himlen och säga titta titta mamma!! SÅ vackert det är. Å hon drömde en härlig dröm om sin mamma, gud- klart man smälter!!

Kram på dej.

Lisa sa...

ha ha, vi måste ha skrivit samtidigt till varann.. men jag var i slutet av vecka 35 på de där bilderna :) stooormagen! men sen beror det ju på vad man har på sig och i vilken vinkel man knäpper.. hmm.. men jag hängde då på "normal" strecket hela MVC tiden iaf :)

Nina, mamma till Hugo, Max & Vincent sa...

åh va söt hon är! Det är underbart med barn :D
Vet faktiskt inte om allevo grejen var typ måltidsersättning eller nåt haha,, men jag skulle bara testa den ;)
Smakade helt okej, lite mättande också faktiskt. :)

Händer idag då? Är du ledig nu i väntan på bebisen?
kram

Lotta sa...

Hon är bra go Lea tycker vi! :)
Tack för en trevlig dag!! :D
Kramar!

Nina, mamma till Hugo, Max & Vincent sa...

Okej :) Vi har inte så mycket planerat, äta nån god middag kanske bara :)
kram

Myran sa...

Hej!
Jag hade aldrig riktigt råd att gå till rätten, men efter fem år så skrev han friviligt på. Han träffade inte ens honom på 3år, så familjerätten tyckte också det var det bästa. Hur går det med Lea & hennes pappa då?
Kram