söndag 2 maj 2010

Söndag och tvättis



Söndag och tvättar för fullt! Så skönt att få det gjort och man känner sig lite duktig när det är klart!
I helgen så har vi tagit det lugnt och skönt. Umgåtts med kära vänner och familjen.

Fredag: så firade vi valborg på ett annorlunda sätt än vi brukat göra.
Vi köpte godis och hyrde film. En film fick Lea välja och det vart Ice Age 3 jätte bra var den :) Sen hyrde även jag och Jonas en film som vi tittade på. Eller jag somnade och Jonas tittade :P

Lördag: Så städade jag och pysslade på här hemma och inväntade kärt besök av Amanda med familj. Dom skulle hit för Tobbe skulle tävla i Hillcross (för er som inte vet, backåkning med skoter) uppe i Gesunda. Amanda och barnen kom hit och var här en stund innan tävlingarna satte igång. Tobbe åkte raka vägen upp till Gesunda och förberedde. Vi åkte på Ica maxi och handla innan vi åkte upp för att se skoteråkarna.
Vi vart inte kvar i Gesunda en längre tid då det regnade och man vart kall. Stackars Charlie bara skakade för han frös så mycket. Så vi åkte hem och satte han och Lea i badkaret :)

Söndag: Idag har jag haft tvättis och tvättat undan allt. Vi har även vart i Orsa en sväng idag hos svärföräldrarna och Lea lekte med hundarna och Jonas pysslade på med bilen medans jag satt på trappen och njöt av solen med en kaffe i handen :) Det är vad som har gjorts denna helg.

Övrigt: Så går graviditeten bra och jag växer på. Ska lägga ut en magbild snart. Viktuppgång inte en aning då vi glömt å köpa nytt batteri till vågen :P
Imorgon är det en ny vecka i skolan och det känns roligt!

Ha det fint! Kram

1 kommentar:

Lisa sa...

oj att ni kanske lyckades se det? spännande iaf :) att se om ni har rätt sen..

vekar som ni haft en bra helg iaf :) ha en underbar måndag!
kram!