måndag 24 maj 2010

Bebisbulan :)

Nu är det mycket i skolan som ska hinnas med. Det är trotts allt sista veckan nu. Känns jätte skönt att få det överstökat sen väntar 5veckors semester innan det är dags att börja jobba igen.
Jag fick veta mina resultat på Nationella i Engelska också. Jag fick VG :) Alltid kul att få lite mer än bara ett G
Graviditeten känns jättebra förutom foglossningar och yrsel. Nu börjar det kännas att Mini har växt på sig och sparkarna kommer allt högre upp mot revbenen :)

Vecka 22
Bebisen: Barnet är nu cirka 26 cm och väger cirka 450 gram och lägger nu på mer än 70 g i veckan. Bebisen har fått sitt eget möster av sömn och vakenhet och det är drömsömnen (REM) som dominerar. Jämför inte din bebis rörelser eller aktivitet med andras bebisar. Redan nu är ditt barn unikt och har en egen personlighet.

Här kommer magbild från i Lördags :) v.22

8 kommentarer:

Nina sa...

Vad kul med VG, vad duktig du är :)
Hihi ja det är spännande :)
Jo visst vore det skönt om Hugo sov lunch, men det har han inte gjort på länge så jag är van, det som är jobbigt är att han faktiskt är så trött fast han inte sover.. då är han övertrött till kvällen istället. Men men :)
kram

helen gravid v31 sa...

vilken söt liten kula :) <3 Kraam

Lisa sa...

hejsan tjejen!
vilken fin liten kula! men kan inte komma på att jag känner igen dig? störande!
får hålla utkik mera :)
ja idag blir det ikea, fast vet inte ens om man ska ha något.. men nåt litet lär det ju ska bli iaf :)
vad har du för dig idag då?
ha en bra dag!
kramar.

helen gravid v31 sa...

tack detsamma :) Börjar trivas mer och mer med min nu. Börjar bli en riktigt maffig gravidmage :) Tiden går så fort så är rädd att man inte hinner njuta mycket mer av graviditeten innan den är över och man kommer sakna den. :) Kraam

helen gravid v31 sa...

tycker den är jättestor, iallafall på kvällarna, men då sväller de ju upp efter allt dagsintag med mat :) Jo jag älskar verkligen gravidmagar och tycker de är så vackert. tog dock ett tag att vänja sig och tycka min är vacker också. Kraam

Therese♥ sa...

ÅÅ Nu syns det ju!! Härligt! Va fin du är!!! På bilden är du super lik en av mina bästa vänner!! När hon va blond å gravid å vacker! Ja, nu måste vi ta å ses. Imorgon blir det ikea. Jag har sommarlov, ska jobba lite dock... Men skönt att slippa skolan!

Unknown sa...

aaw vad fint :)

MalinKalin sa...

Alltså hur är det där med att jobba som billackerare och vara gravid? En del säger att man kan det och andra att man inte kan det. Jobbar du nå nu?