onsdag 12 maj 2010

Akupunktur

Usch så nervöst. Idag ska jag på min första akupunktur kl 11,45.
Anledningen till att jag ska göra det är för att försöka lindra mina foglossningar.
Pratade med min barnmorska igår och hon tala om att man bör gå 1-2 ggr i veckan om det ska hjälpa ordentligt.
Idag kommer det gå till så här att hon sätter 2st nålar i mitt öra och 1 i gässan (huvudet) så jag ska slappna av. Sedan får jag lyssna på lugn musik och jag får ligga där i ca 45 minnuter!
Hur ska jag ha ork att ligga stilla så länge då :/ Får så lov om inte annat! Min nålskräck börjar redan nu men det går nog fint!

Kram

4 kommentarer:

helen gravid v29 sa...

jobbigt att du fått foglossning så tidigt, jag har varit bra i ungefär en vecka nu, kan dock inte ta några längre promenader för då märks det på en gång. Jo på lördag är de 10 veckor kvar till bf. Helt sjukt. Är inte alls nå nervös ännu för förlossningen, var det runt dina veckor men sen avtog det mer till längtan :) Får se om man har turen att få lite innan bf dagen men jag går säkert över, men hoppas inte de för vill ha ett julibarn :) kraam

Caroline sa...

haha ja det märks när det blir en till ;).
Jodå det går bra, ska bestämma oss tills på Måndag, har vart till banken & allt så vi får väl se hur det blir :).

Har ni hittat nått än då :)?

inez sa...

Jag har haft akupunktur jag med när jag hade fått foglossning.. Jag kunde inte slappna av och musiken bara irriterade mig och jag ville röra på mig..
Hoppas det gick bra för dig!

Lisa sa...

hej tjejen!

ja i fredags var de mkt fixande inför lördagen här hemma.. Anders hade 30 årsfest nämligen! så helgen har det vart full rulle :)

haft en bra helg själv?
ha en bra måndag med :)