tisdag 18 maj 2010

Ny vecka



Ny vecka med nya möjligheter som de säger :)
Jag har nu hunnit med 2 akupunktur besök och 1 besök hos mvc.
Akupunkturen var något jobbigt första gången då man kände sig stel och man vågade inte röra på sig på 45min. Så jag låg obekvämt hela tiden och väntade på att tiden skulle gå. Idag har jag vart på ett till akupunkturbesök och idag gick det mycket bättre och jag kunde slappna av. Somnade till faktiskt :)
Så här långt känns det mycket bättre och det verkar hjälpa. Så jag rekommenderar detta till dig som är gravid och har foglossningar. 

Igår var jag hos Barnmorskan. Jonas hade tagit ledigt så han fick följa med :)
Vi kolla igenom prover som var tagna kolla blodvärde mm. Allt såg bra ut. Nu ska jag börja äta järntabletter men bara varannan dag då jag har ett bra värde men bör börja ta dom ändå.
Jag har nu gått upp 5,4 kilo.
Lyssnade på minis hjärtljud också dom låg på 157 :) Precis som Lea när hon var en mini.

Nu ska jag förbereda mig för Nationellt prov som ska göra kl 12.30
Ha en underbart bra dag alla där ute :)
Kram

9 kommentarer:

Pernilla - BF 27 augusti sa...

Tack :D känns som att det sagt poff nu de senaste två veckorna på storleken :)sen rör h*n sig mycket mer nu än tidigare...
Är allt bra med er?? :)

helen gravid v30 sa...

okej, jobbigt att konka upp och ned på all tvätt :( Hade önskat att man kunde få lite tidigare så man slipper gå höggravid när de är som varmast. Fast samtidigt är det bra att de dröjer lite innan bebis kommer så vi hinner få färdigt med renoveringen först. Vi har köpt de dyraste grejorna, som babyskydd, babysitter, vagnen väntar på att bli uthämtad, ska hämta den i början av juli så garantinerna räcker så länge som möjligt. Köpt lite till babyapoteket, de som fattas är säng/madrass, bärsele m.m. Jag mår bra, foglossning lite till och från men inte alls som de var för någon vecka sedan. Är väl mer sammandragningarna jag har haft problem med under graviditeten. Vissa dagar mår jag helt utmärkt och är full av energi i kropp och sinne, som igår kväll. Tog en powerwalk med ozzy. så det var så skönt :)Hoppas dina besvär ger med sig <3 kraam

Caroline sa...

Det är i Voxnabruk, täktvägen :).

Yes det blir andra gången vi ska dit nu, tkr de är sååå mysigt på gotland :).
När ska ni dit då?
Kram

Lisa sa...

hej gumman!
åh det får mig att påminnas om att jag borde städa här hemma..
usch har verkligen ingen lust :(
nä, ska ut på promenad och rensa skallen nu snart..
vad ska du göra idag då?
ha en bra dag!

Nina, mamma & gravid med tvillingar sa...

vet ni kön? :) kanske har frågat förr men jag är glömsk hehe. kram

helen gravid v31 sa...

haha jo de blir lite stressigt men så skönt när man kan pricka av grejor. Skönt på nått sätt att de blev en anledning till lite bråttom med renoveringen annars hade vi aldrig blivit färdig någon gång :) kraam

helen gravid v31 sa...

sant :) vi åker till gävle, funderade på mora men de ska ju inte tas upp nå mer vad vi hört. Hur långt har ni till falun? Blir väl de för er va? Kram och detsamma :)

Lisa sa...

Ja Oscar var på cirkus.. de hade väl vart skoj, även om han hellre ville hem till sin mormor och morfar och leka! ha ha :) Var du/ni dit med?
kramar!

Nina sa...

Ja det är så typiskt att allt ska gå sönder :p
Dom trodde det var två pojkar eftersom dom trott att det är enäggs, men på sista UL så trodde dom att det kanske inte är enäggs, så eftersom vi vet att en är pojke och den andra är osäkert så vet vi ju inte :)
Men vi får se helt enkelt.
Kram