tisdag 4 maj 2010

Foglossningar och nytt dagis

Lea började på sitt nya dagis idag.  Hon var riktigt uppspelt i morse när vi skulle iväg.
Ni som inte vet sen tidigare så gick Lea nere på strandens förskola men den var bara tillfällig under 3års tid. Nu när renoveringarna är klara här upp på Klockarhagensförskola så har hon nu äntligen fått börjat. Det som är så himla bekvämt för mig nu är att vi har ca 100 meter till dagis :)

Foglossningar jajjemensan, det är vad jag har fått. Haft ont i blygdbenet ett tag men inte tänkt på det just nå. Men nu banne mig har det satt fart och gör ont så in i norden. Känns dom det ska gå av, mitt itu.  Ringde barnmorskan idag och nu ska jag få prova på akupunktur mot det. Hon tala även om att hon haft dom som fått haft kryckor pga foglossningar. Snälla hoppas jag inte får så ont. Hon tyckte jag skulle sjukskrivas. Vi får se om de avtar och jag orkar med jobb och skolan. Vore fint att få jobba lite innan föräldrarledigheten. Så typiskt att jag redan ska få foglossningar. Jag har bara gått 19 veckor 20 veckor på fredag. Men som hon sa till mig, jag som inte kände nått alls under graviditeten med Lea så är det väääldigt vanligt att allt kommer med andra.

I övrigt så börjar både Jonas och jag blir förkylda här hemma. Lea har klarat sig som tur är :)
Amanda Tobbe och Charlie vart även förkylda nu efter helgen men deras minsta klarade sig i alla fall och stackars Matilda har åkt på ögoninflammation. Så alla har blivit dåliga efter det tråkiga vädret som var i Lördags när vi var i Gesunda ute i regnet.

Snart är jag klar i skolan och det känns underbart. v21 gör jag sista veckan i skolan.. *Jippie*

2 kommentarer:

Therese♥ sa...

Å Jessica!! Det va exakt samma för mej, kände mej tipp topp när jag väntade Leon... Men inte med Jack!! Stackars dej. Akupunktur ska funka bra, känner även vissa som fått lov att gå på smärtlindrande =P

//Therese

Lotta sa...

Tack hihi! :) Ja jag fortsätter att lägga in blder på bloggen iaf! :)
Guud vad tiden går fort...din graviditet går ju super fort tycker jag iaf! ;) Vad tycker du?
Tråkigt med foglossning för dig! Hoppas det hjälper med akupunktur!! Kram Lotta