måndag 7 februari 2011

Dop förberedelse



Dopkorten är nu utskickade och jag är jättenöjd med dem. Har verkligen bjudit de närmaste och de är mest släktingar så hoppas ingen blir besviken/ledsen för att de inte är bjudna! Hade vi bjudit alla vänner som vi verkligen vill ha med hade det lätt blivit 80st eller fler men det känns inte rimligt!
Min syster kommer att bli Gudmor till Lea och Jonas syster till Oliver. Ikväll ringde jag dom och gav dom en uppgift. De ska läsa upp en varsin dikt till de barn de blir gudmor åt och dikten får de välja själv.
Till en början skrek de rakt ut för ingen utav de vill läsa högt inför 50st men efter några sekunder bara så var de lugna med det. Låtar har jag valt ut också :) Tack Lotta för tipsen angående låtvalen.
Nu sitter jag och funderar på om jag ska baka själv eller köpa smörgås tårta!! Skönt att slippa arbetet själv och förvara 3 smörgås tårtor och 4 kladdkakor här hemma det går INTE vi har verkligen ingen plats. Annars kan man ställa dem i bystugan där fikat kommer att vara! Vi får se hur vi löser det hela..
Dekoration på borden tror jag att jag vet hur jag ska ha det!! GUD va mycket å tänka på!

Någon som har nått att tillägga inför dopet, vad man bör tänka på, hur man underlättar allt??

Inga kommentarer: