lördag 27 november 2010

Julen

Julen närmar sig med stormsteg och på söndag är det julskyltning :)
Ljusstakarna pryder våra fönster och det är så mysigt att kliva upp på morgonen när det fortfarande är mörkt och det som lyser upp rummen är ljusstakarna, är det inte en underbar känsla?

Alla i familjen är friska men igår så vart jag självklart snorig :/ 
Men så skönt att barnen är friska och krya i alla fall!
Har längtat så efter att alla ska vara friska så händer detta, jag blir förkyld.
Jag kan inte hälsa på mina morföräldrar :/
Min morfar lever idag med aspetscancer (fick diagnisen i september) och jag skulle vilja träffa honom en sista gång. Men då han inte har något imunförsvar nästan så får vi inte hälsa på! Peppar Peppar nu vill vi bli friska!
Jag har inte träffat han sen förra julen.

Ne ett gladare samtals ämne kanske! ??
Oliver växer och utvecklas. Idag så kan han flina och han försöker att prata hela tiden. Han börjar bli allt starkare och starkare i nacken. 
Lea trivs i sin roll som stora syster, men igår påminde hon mig och att jag har gett henne för lite tid. Idag ska jag ta med henne ner på stan och fika bara hon och jag.
Men innan det ska vi hela familjen åka till Nusnäs och titta på Dalahäst tillverkningen :D

5 kommentarer:

Lisa sa...

Ja visst är det såå himla fint och mysigt med julen.. tycker jag med, på det sättet så älskar jag jul :) Det blir så ombonat och fint liksom!

Var ni ner på julskyltningen på Mora? Vi var ner en timme typ, men frös arslet av oss :) ha ha! Samma sak som varje år..

Ha en fortsatt mysig kväll! Och ja, det där med egentid för er låter bra :) Borde man införskaffa lite här hemma med.. Men brukar försöka passa på när Elvira sover, samtidigt som man vill göra allt som man inte kan då med..

Kramar!!

Lisa sa...

ja vi kom väl ner vid kvart över tre och var bara där en timme typ så vi missade ju luciorna! men var ju så innibombens kallt! ha ha.. fiskade gjorde Oscar med och käkade korv :) det är standard det!

hoppas att ni får en bra dag på dalahästtillverkningen då, för det var väl dit ni skulle idag? om jag inte läst helt fel :)

kramar!

Lotta sa...

Tack så mycket!! :)
Vag go hon är då Lea som påminner sin mamma om att hon fått för lite tid med henne ;). Kul med dalahästtillverkning....var det skoj? :)

Kramar!

helen sa...

okej, jo jag tycker de är så svårt med denna djungel av bilbarnstolar. Vi har brio babyskydd nu och den blir ju hemskt trång när Lea ska ha på sig tjockare overall. Barnen sitter ju bäst i babyskydden eftersom de är små och kompakt. Men sen så har man hört så mycket hemskt i alla tester om vissa bilbarnstolar. Tycker alla borde vara säker och vara krocktestade om de får säljas hos te.x barnens hus. Kram

Lotta sa...

Förresten tråkigt att du inte kan åka och träffa din morfar!! :( KRAAAM