onsdag 24 november 2010

Där sprack det

Det här med Schemat har funkat sådär men vi följer den vissa dagar. I måndags vart det faktiskt inge ute lek men pyssel igår och biblioteket idag står på schemat :)
Men annars tycker jag att jag gör det skapligt bra.

En sak jag har funderat mycket på är att vi föräldrar som är hemma med barnen (föräldraledigt)
glömmer bort att berömma oss själva. Att vara hemma med ett barn själv under dagarna är ju i själva verket inte jobbigt men det vi ska komma ihåg är att klara av föräldraskapet själv om så under 8timmar per dag då den andra föräldern jobbar, Bra gjort!!

Jonas jobbar borta under veckorna och jag tar hand om våra barn själv under veckorna. Jag vill inte påstå att jag är, och känner mig inte som en super mamma, men jag vill påminna mig själv om att jag gör det bra som klarar hem och 2 barn själv. En positiv kick av beröm till mig själv.


Vill bara säga, kom ihåg att klappa dig på axeln ibland och känn dig nöjd med det du gör!

I fredags var vi med Oliver på Bvc för läkarundersökning och rutinkoll på vikt osv.

Födelsevikten: 4205g 55cm
Återbesök, hörselprov och Pku  3dagar 4010g
Bvc 1 vecka gammal 4270g 57,5cm
Bvc 2½vecka gammal 4800g 59cm
Bvc 1månad,1dag, 5570g 61,5cm
I fredags vägde han
7vecka 4dagar 6090g 63cm

6 kommentarer:

catte sa...

Riktigt starkt utav dig att klara av 2 barn själv hela veckorna :)

Jo min sambo utbildar sig till svetsare här i mora, men hade kanske fått jobb nere i värmland, nu blev det inget med det. Hade inte tjänat så mycket på att han jobbade borta på veckorna, men nu skulle han kolla på nått i stockholm. Något som vi verkligen skulle behöva då jag troligtvis inte kommer kunna gå tillbaka fullt på mitt gamla jobb. =)

Therese♥ sa...

Absolut ska man klappa sej själv på axeln!!! Du gör ett fantastiskt jobb Jessica! //Therese

Lotta sa...

Du är grym som fixar barnen och hemmet själv under veckorna!! Vi skulle ju ses här i veckan...har lite inbokat idag och i morgon men på fredag kanske? Eller om vi bokar och ses nästa vecka? Kul å träffa er sist förresten! :)
Kramar!

Lisa sa...

hej tjejen!

julklappar? är du galen? ha ha.. jag har inte inhandlat en enda! shit.. men ja, hoppas att det blir lite ihelgen :( börjar få lite smått panik nu!

ja nog ska man berömma sig själv ibland, man känner sig ju som världens sunkigaste och tråkigaste mamma, oftast iaf.. och JAG gör det :( blää... förstår inte hur du orkar ensam hela veckorna, själv har jag vart ensam på veckorna i 3 veckor nu och jag håller verkligen på att gå under..

visst är det rätt mysigt med, man får ju liksom all tid med barnen - inte så fel det heller.. men ändå är det skönt att ha lite avbyte de där dagarna som ALLT känns blä bara.. du är duktig du!!

hoppas att ni får en bra dag!
kramar.

Lotta sa...

Vad roligt att gå på furutorp!! =)
Jag har fått ett jobb i några veckor nu och det är heltid så jag kommer tyärr inte att kunna ses på ett tag... :/ Men Jag är självklart jätte glad för jobbet. Men trist att vi inte kan ses men om några veckor eller på en helg? :) Fredagar kanske jag slutar kl 10 på morgonen så då kan vi ju ses men det kan hända att det blir längre med.

Hoppas ni hittar nå skoj på furutorp! :)

Kramar!

catte sa...

Vad kul! :D
Kanske vi kan ta en vända på stan också om du har tid? :)

Jadu jag vet inte riktigt, han har ett licensprov nu i december så skulle någon kompis till han kolla om det fanns nå jobb kvar där nere. Så det dröjer nog, men känns skönt att veta att det finns jobb iaf. Kände nästan ett tag där att hoppet var ute. :P
Vad jobbar din sambo med?
kan förstå att han vill vara hemma, Stefan är inte heller så haj på att jobba borta, han vill inte missa Elias framsteg och så. Men man måste ju tyvärr när det inte finns några i närheten. :/

Kramar