onsdag 17 november 2010

Att vara förälder

Att vara förälder är det bästa som hänt mig.
Det bästa är att jag får vara förälder åt 2 st underbara barn.
Lea och jag har haft våra bråk nu den sista tiden men idag satte vi oss ner och har nu gjort 2 listor på =
1. hur våran vecka ser ut
2. vad vi bör göra när bråk inträffar


Så här står det på den första listan
Måndagar: Ute lek
Tisdagar : Dansskola & Pyssel
Onsdagar : Biblioteket
Torsdagar : Måla och spela spel
Fredagar: - Fritt val - Lea bestämmer :)
Lea är ju på dagis varenda dag så där inträffar ju även aktivitet. Jag misstänker att våra "bråk" inträffar av understimulans av Lea. Säger man så ?? Alltså de jag menar, vi har för lite aktivitet här hemma.
Torsdagar Är jag och Oliver på babycafe därav valde jag en innedag på torsdagar.

På den andra listan står det så här


Räkna till 10 när vi blir arga
Säga förlåt
Läsa en bok tillsammans så vi lugnar ner oss

Allt på lista nummer 2 har Lea kommit på helt själv. Väldigt kloka råd :)

Har du/ni några tips och ideer eller tankar och goda råd kring detta. Skriv JÄTTE gärna!
Kramar 

3 kommentarer:

Lotta sa...

Gud vad duktiga ni är som planerat så bra! :)


sv: Ja eller kl 13 på lördag om det är ok? :)
Kram

Therese♥ sa...

Jag tycker du verkar fixa det där galant! Kram på dej!!

Nina, mamma till Hugo & tvillingarna Max & Vincent sa...

Vad ni är duktiga med listor och allt :) Här är allt kaos när det blir bråk hehe..
Ja det var tråkigt, hade sett fram emot en träff med massa mammor & bebisar. Men kanske på torsdag som kommer? :)
Kram