fredag 8 juli 2011

Sommar

Lea, Savhanna (storasyster till Lea), Brosan min
Nu börjar man äntligen känna av att det är sommar!
Underbart!
Jobbar ganska mycket nu förtiden men det är väl alltid bra ibland.Speciellt nu över sommaren då man vill göra mycket. Tar inte ut några f-dagar alls utan spar dom istället då jag inte vill känna pressen att jobba fullt sen. De flesta tar ut alla på engång sen då??!! Jobba 100% pang tjong och barnet ska klara av att gå på dagis på heltid redan vid 1-1½års åldern. Så fick Lea ha det och inget jag vill göra om. Jag menar inte med att det är fel att göra så. ibland har man inget annat val men jag vill inte göra om det. Idag gör gubben sista dagen på jobbet, sen går han på 4 veckors semester.
Våra planer inför sommaren ser ut så här.
v.28 ska vi till Leksandssommarland med familjen Hillströms.
Sen ska vi klämma in en resa till Järvsö & Karlstad också men när vet vi ej.
Leas storasyster och hennes mamma kommer upp v.32 då har Jonas börjat jobba igen men det är ju bara bra så hinner vi umgås massa under dagarna. Blir att njuta av livet och åka båt till Kajen, äta middag till utsikten av Siljan och bada i massor, goda drinkar med mera!
Inte så mycket planer i sommar, men i år tar vi det som det kommer. Sparar pengar till vi ska utomlands i höst i stället :)

Jag och barnen passar på att njuta så mycket som möjligt de dagar jag är ledig, oftast mitt i veckorna. Åker till olika orter, umgås med vänner och på söndag ska vi till Kupolen. Vi badar, äter gott och bara njuter! Det är livet det :)

Hur ser eran sommar ut?

Inga kommentarer: