fredag 17 december 2010

Stressfaktorn kommer krypandes

Julen är snart här och man känner stressen komma krypandes.
I år ska vi få bjuda tillbaka till våra nära och kära <3
Jonas mor och far samt syster kommer, även min mor och hennes man kommer.
Blir så mysigt så.
Slippa åka omkring hit och dit och överallt som vanligt.

Leas 6års dag närmar sig och jag var ner på Hellmers och beställde en tårta åt Lea med Tingeling och älvorna på. Hon vet inget och det ska bli en överraskning :) hihi gissa om hon kommer bli glad. Jag orkar verkligen inte med städstressen inför ett kalas och ha en massa barn och vuxna i en lägenhet är jag inte så sugen på. Så jag har lånat en lokal i år, skönt!!!
Idag skickade vi även ut inbjudningskorten så snart droppar dom ner i era brevlådor :)


Nu är det bokat datum på dopet. Den 27 februari kommer det att ske :)
Lea ska även döpas, så det blir dubbeldop och hennes far har gett sitt medgivande! Trodde jag inte. Han var helt emot att Lea skulle döpas när hon var liten och sa bestämt att hon får välja det själv när hon blir stor.  
Nu vill hon och han gick med på det!!YES!!

Hur gör ni för att undvika julstressen? Kramar och ha en trevlig helg!!

4 kommentarer:

Therese♥ sa...

Så roligt med kalas å med dubbeldop- det hade vi med- annars hade nog Leon aldrig blivit döpt ;) Kram på dej!

Lisa sa...

Oj jag förstår att du känner stress som har både kalas och dop inbokat :) Men skönt att ha ett datum iaf!

Ja vad gör man?
Jag stressar inget ännu, men jag lovar att det lääär dyka upp i veckan hur mkt man än vill undvika det.. Allt löser sig :)

Kram!

Anonym sa...

Inte är det någon risk att den kommer hos mig men det finns nog en del som stressar i onödan ... man har tid på sig det är bara att ta det lugnt....Många julkramar Gitte

Lotta sa...

Tack för inbjudan till kalaset igen! ;)
Hoppas ni haft en mysig jul och ett gott nytt år! :)
Kramar!!