måndag 13 december 2010

Lucia


Idag är det den 13/12 och det är Lucia!
På dagis har det vart ett riktigt Lucia firande med Lucia tåg och fika till alla föräldrar. Fika som barnen har bakat. Så fina lussekatter och pepparkakor. Duktiga barn.


Vi skulle vara på dagis kl 06.30 senaste 06.45
Jag vaknar kl 06.45 ringer till dagis i världens panik och säger att vi försovit oss. Men försök skynda er hit om ni vill säger Leas fröken. Jag sliter upp Lea i sängen. Klär på henne kläder och Lucia kläder m.m sen klär jag på mig själv och Oliver, och byter blöja  på Oliver. Gör ordning en flaska ersättning till Oliver, sen iväg till dagis. Vi hann !!! 
Fy fan det där gjorde jag bra :P

Känns så himla typiskt att när det är något sånt där så händer det som inte får hända!
Visst vi hann i tid och hade en jätte trevlig stund där. Men stressen på morgonen.
Äh får gottgöra Lea med en tur på skidorna :) 

Idag är det öppna förskolan som gäller för mig, Lea och Oliver. Ska dit med Linn och Thilda
Ska även dit imorgon också med Catrin och Elias, får se om Linn och Thilda följer då också :)

Ha en toppen Lucia alla ni underbara människor <3

6 kommentarer:

Catrin sa...

Haha ja det är farligt det där. :P
Jodå det var trevligt, dock inte dagen efter. ;P

Gick det bra på luciafirandet då? =)

Jag hoppas verkligen Elias slipper bli febrig så vi kan på öppna förskolan imorgon. Håller tummarna för fullt! :)

Kramar

Elin sa...

meen va söt hon är:) Hoppas de är bra med er:) Kram

sandra tofält sa...

Uscha - jag vet hur det är att försova sig. Hela dan blir egentligen förstörd. Men du/ni gjorde det bra & tur att ni kom i tid & hann vara med :)

så mysigt med luciatåg!

svar: Jodå det går bra fortfarande :) Vi får se hur det blir när Liam börjar på dagis i januari & jag ska börja plugga upp ämnen på distans samtidigt som jag har Leah hemma :) För dig då?

Kram!

Lisa sa...

Men guuud vilken tur att ni hann, där jobbade du på BRA!!
Men jag förstår om det var jobbigt att stressa, finns inge värre :(

Ja julen är ju bara föööör mysig alltså! Det kan få vara jul ja, eller december kan få finnas och sen blir det sommar sen igen :)

Kramar!

Gitte sa...

Ja önskar att jag har kunnat varit där och se henne som lucia. Mormor vill se sina fina barnbarn. Kram på er alla och ha det bra vi ses ju snart....

Catrin sa...

Ja absolut! Vi kan ju höras av imorgon, hade varit superkul! :)
kramar