torsdag 22 juli 2010

Barnmorskan

Igår var vi till barnmorskan. Mätte magen och vägde mig och kolla alla prover som brukas ta. Har gått upp 1,5 kilo nu sedan grav vecka 20.
Alla värden såg jätte bra ut. Förutom att magen min är för stor!! Jag som tycker jag har en väldigt liten mage för att ha gått 31 veckor nu.
Jag har idag ett mått på 34cm, och måtten har legat över kurvan båda gångerna.
Så vi fick en ny tid på torsdag nästa vecka. Då ska vi mäta igen.
Ligger måttet fortfarande över kurvan så ska vi in på Ultraljud och se om det är bebis som är stor och har vuxit fort, eller om det är livermodern eller om det var moderkakan som var stor. Kommer inte ihåg vilket av de hon sa.
Sen har jag sammandragningar så ofta. ca 3 i timmen och ibland oftare. Det är ganska ofta när man är i vecka 31. Har jag mer än 4 st i timmen så kan det finnas en risk att jag har börjat öppna mig redan. Vart bra nervös efter besöket. Men idag har jag hunnit smällt allt. Får hålla tummarna på att bebis stannar inne!


Foglossningarna håller i sig men inte så kraftigt, har börjat fått ont i ischias nerven också. Bm ville sjukskriva mig men jag vill inte riktigt ännu. vill jobba i alla fal 2 veckor till. Om jag orkar vill säga!

Liten snabb uppdatering :)

Kramar!

5 kommentarer:

Lotta sa...

Jaså är magen din för stor för tiden? Hoppas de hittar vad det beror på då! Det är säkert ingen fara!
Förra helgen var en bra helg..var på tjejmiddag och sen var det nog lugnt bara. Nu är det snart helg igen! :)
Hoppas ni får en mysig helg!
Kram

Therese♥ sa...

Hoppas allt är lugnt å att bebisen bestämmer sej för att stanna några veckor till!! Hur är det annars?

Johanna.S sa...

Va är magen för stor, den som ser så liten ut på bild :-)
Det är bra med oss, man kommer in i mammarollen bättre å bättre för var dag som går :-)
veckorna rullar på nu, det står inte på förrens eran lilla skrutt är här! kram kram

sandra tofält sa...

Hej!

Ja du ser verkligen ut att ha en liten liten mage för att vara i vecka 31. Så det var ju lite konstigt att sf måttet ligger högt. Men som sagt, det är nog ingen fara :)

Hoppas att bebisen stannar inne ett par veckor till & "mognar" på sig! Kram

Lisa sa...

hej gumman!

för stor mage? jag som tyckte den såg så liten ut ju.. hmm.. är ju så olika på de som mäter med.. vilken bm har du?
skönt att de kollar upp dig iaf..

det där med värkarna lät lite jobbigt iaf :( hoppas att det inte är på G redan, utan att bebis väntar tills den är välkommen iaf..

sköt om dej och ta de lugnt! de ordnar sig ska du se.. kramar!