söndag 10 januari 2010

Känns ensamt ibland

Lugn och mysig helg. God mat i goda vänners sällskap!
Snart kommer älsklingen hem efter jakten! Han köper med sig pizza mumsens :)
Ska bli gött med en fet saftig kebab speciall. Mums! hehe
Annars har jag och Lea inte gjort så himla mycket idag. Städat och stått i. Lea fick en ide att vi skulle ha gurkor på ögonen så vi låg på soffan med varsinna gurkor på ögonen och prata hihi vilken syn det måste ha varit.

Ja sagt som det står så känns det ensamt under veckorna. Jonas jobbar ju borta mån-fre
Jag och Lea har inget att göra under veckodagarna. Förutom dagis och skidskolan. Jag känner inte så många här. Typ 3 st som jag umgås med ibland! Man saknar Edsbyn ibland. Det gör man verkligen. Då man har alla där. Jag är ju van å känna alla, så kommer man till ett nytt ställe 10mil hemifrån, lite skrämmande. Efter att snart bott här i 10 månader och känner bara 3 så känns det ensamt, trodde man skulle träffa fler männsikor, helst av allt mammor. Lea har bara en kompis här. Hemma har hon flera. Ibland tänker jag : vad har jag gjort?!!!?
Vill nästan flytta hem igen. Men endast för vännernas skull. Men jag trivs verkligen INTE i Edsbyn. Vad gör man? Någon som vet typ, kyrkis eller barn/mamma träffar så skriv gärna. Måste få lite tips!

2 kommentarer:

caroline - mamma till tino sa...

Svar : Det blir Tino Emanuel Karlsson :) , Emanuel heter både Claes & hans morfar + min gammelmorfar heta de :)

Madelene sa...

Vilken söt tjej du har, jag har också en tjej. Louise heter hon och blir 6 månader i morgon. Skulle gärna börja umgås med någon mer som har barn.