tisdag 7 juli 2009

Gud vilket underbart liv man har

Ja verkligen vad jag njuter av mitt liv.
Allt är så himla underbart. Har så himla underbara människor runt omkring mig och i mitt liv.
I fredags hade vi avslutning med jobbet. De va inte bara vi från jobbet. kanske 12 st till
också. Men det började med att vi åkte båt till strandvillan i Orsa. På vägen vart det skratt och prat med en massa gott dricka till så klart :) När vi var framme i Orsa sprang vi tjejer och bytte om för middagen. Sedan gick vi upp och satte oss för att beställa och äta. Jag beställde vitlöksbröd till förrätt och till huvudrätt vart det röktlax. Åh så gött det var.. Himelskt gott!
Självklart vart det redbull å vodka till maten ;) + en limeklyffta ;)
Sen åkte vi tillbaka mot Mora. Det var nog lite tänkt att det skulle bli utgång när vi kom fram till Mora men vi hann inte det bara rasa in folk på båten när vi kom till Kajen. PANG så va det fullt. Men hur kul som helst. Linn kom också. Vilken himla trevlig och härlig tjej. Längtar till hon kommer tillbaka från Kroatien om en vecka. Ska hitta på nå då. Kommer super kul tror jag :D
Ja sen runt en halv fyra på möra så började jag bli lite trött och kände att det var dags att gå hem. Ont som jag hade i mina fötter efter de nya högklackadeskorna, slet jag av mig dom och gick barfota hem. Åh de va så skönt att få befria mina fossingar.
På lördagen vakna jag kl 8.30 av att min kära arbetskamrat ringde (Nyman)
Ska vi åka till Västerås nu då? du kör sa han. Ja lätt sa jag. Så jag la mig ett tag till i sängen för att sova ruse av mig. Kl 13.50 stod jag utanför hos han redo att åka :D Åkte på bolaget och sedan hem till Klot å hämta han. Sen va de full blås till Västerås. Åkte nercabbat heeela vägen. Mitt hår har nog aldrig vart så tovigt som det var då när vi kom fram till Västerås :P Åkte en vända på inne på Power meet sedan åkte vi och satte oss med några andra från Mora som va där. Titta på lite bilar och njöt av livet. Sen vart vi hungriga, åt på Thai å greja. Chauffören blev bjuden (jag) Tackar för den!
Ja vi va väl i västerås typ till efter 23 någon gång. Sen sa dom nu åker vi till Stockholm sant som det var sagt så åkte vi till Stockholm. Mitt i natten! Hälsade på nå vänner till Nyman sen åkte vi hem igen. Den kvällen gick det nästan 1½ tank och jag var chaufför i 15 timmar i sträck. Det är det bästa jag har gjort och det roligaste jag har gjort på länge! Älskar mitt liv.

Annars på söndagen så sov jag hela dagen förutom 5 timmar kanske :P Igår (Måndag) så
åkte vi till Rättvik besiktiga bilen sedan vidare till Insjön och gick på Claes Ohlssons. Efter det vart det shopping i Kupolen. Kläder hittade jag! Åh hur snygga som helst. Bilder kommer! Hälsade på Sjöstrand och hans fru och tittade på det nyöppnade företaget Dalarnas Lackteknik.
Tittade på deras herr ocg fru Sjöstrands nyköpta hus. klockan tickade iväg och magen kurrade! Självklart vart de Burger King :P Åkte vidare till Rättvik och hälsade på Johnny Djäken! Gud så kul å se dig vännen! Ja det är väl det som hänt i mitt liv den senaste tiden! Ikväll blir det Rättvik på tisdagskul. Hälsa på Elin och sonen Edvin <3

Inga kommentarer: